Köpvillkor

Betalning
Privatkunder i Sverige
Vi använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder.
Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.
När du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan.

Fakturan mailas ut i samband med att din order skickas från oss. Så var noga med att kontrollera att det är en korrekt mailadress.
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

Beställning
Beställning är bindande och man måste vara över 18 år för att beställa eller ha målsmans tillstånd. I alla priser ingår moms.
Personuppgifter:
Personuppgifter hanteras konfidentiellt och används ENBART till att skicka beställningen. Uppgifter lämnas inte vidare till någon tredje part.

Kundservice
Om ni har några frågor eller undrar över något är ni välkomna att höra av er till oss på info@sillymilly.se, vi svarar inom 48 timmar under arbetsdagar.
Om du aldrig har handlat av oss tidigare & känner dig osäker på något, tveka inte att höra av dig!
Vi hjälper dig mer än gärna! Våra kunder betyder mycket för oss och vi lägger därför ner “det lilla extra” för att se till att just du skall bli nöjd!
Har ni frågor kring sortiment i butiken är ni välkomna att ringa dit, 0587-10095

Frågor angående webshopen besvaras via info@sillymilly.se

Leverans
Vi levererar för närvarande endast inom Sverige..
Vår leveranstid  är vanligtvis 1-5 arbetsdagar från den dag vi mottagit er beställning. (Vid storhelger kan viss försening i leveransen uppkomma) Vi skickar våra försändelser med PostNord. En orderbekräftelse skickas automatiskt via e-mail.
Observera att det kan ta 1-3 arbetsdagar för PostNord att leverera efter det att ordern skickas från oss.

Om en leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta via e-mail. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte från sillymilly.se vid en ev. leveransförsening.

Frakt
Sverige:
59 SEK

Returer, reklamationer och byten
Du har rätt att byta eller returnera varorna i 14 dagar från det att du har mottagit paketet.
Detta förutsatt att varorna är i återförsäljningsskick. Du får naturligtvis prova varorna för att se att de passar, men var försiktig med smink, parfym och dylikt.
Skor får endast provas inomhus. Alla etiketter och originalförpackningar, så som skolådor, ska skickas med tillbaka. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i ett annat emballage, exempelvis samma som du mottog beställningen i.
Vi förbehåller oss rätten att ta ut kostnaden av en eventuell värdeminskning om varan hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Du är ansvarig för varan tills dess att den ankommit till oss, varor som inte kommit fram återbetalas ej.
Vi eftersträvar att återgivningen av produkterna i webshopen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Exempelvis kan vi inte garantera att de proportioner och färger som visas i webshopen exakt återger plaggens verkliga proportioner och färger. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort samt övriga inställningar i din dator eller dylikt.

När du vill returnera/ reklamera/ byta något så skickar du ett mail till info@sillymilly.se och skriver retur/reklamation/byte och ordernr i ämnesraden. Skriv även lite kort anledningen till returen/reklamationen. Ni kommer då få en retursedel mailad till er som ni kan skriva ut och sätta på paketet. I paketet ska även en blankett du fått med i ditt paket om returer/reklamationer/byten fyllas i och bifogas i paketet.
Du debiteras 59kr för returfrakten.

Byte

När du gör ett byte står vi för returavgiften, medan kunden står för frakten på den nya ordern.
Du lägger själv en ny beställning i webshopen på det du vill byta till.
Om du har några frågor så kan du kontakta oss på info@sillymilly.se.
Vi behandlar din retur inom 7 arbetsdagar från att vi har mottagit den. Vid ett byte så är det alltid den nya ordern som ska betalas medan den tidigare korrigeras/återbetalas.
All återbetalning sker via Klarna. Kontakta dem på 08-120 120 10 vid frågor om din faktura/betalning.

Reklamation
Kontakta oss på info@sillymilly.se när du vill reklamera något, skriv “reklamation och ordernr” i ämnesraden och beskriv problemet i ett kort meddelande, bifoga gärna bilder.
Skulle paketet vara skadat vid ankomst så kontakta PostNord direkt och gör en anmälan­­ innan du öppnar paketet.

Ej uthämtade paket/felaktig information
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från PostNord eller om kunden fyllt i felaktiga uppgifter som gör att beställningen inte kan levereras förbehåller vi oss rätten att debitera er 400:-för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Exempel på felaktig information är fel postort eller om kunden är avflyttad.

Skötselråd
Håll dina smycken fri från smuts, kosmetika, hårspray och parfym. Undvik vatten och starka kemikalier.
Användande av sköljmedel på jeans kan påverka dess struktur, form och färg. Detta görs därför på egen risk.
Detsamma gäller fläckborttagningsmedel på samtliga av våra varor.

Reservation
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att en artikel utan förvarning kan utgå ur sortimentet. T. ex kan en artikel sälja slut innan lagersaldot hunnit uppdaterats i webshopen. Vi reserverar oss även för eventuella prisfel, prisändringar och korrekturfel. Samtliga våra priser anges i svenska kronor inklusive moms.